Check-in en out procedure LeBoat

 

Beste klant

 

U heeft via onze bemiddeling een boot gehuurd bij de onderneming Le Boat. U heeft het saldo betaald waardoor uw uw document de status voucher verkregen heeft.

Lees aandachtig onderstaande procedures en handvesten en vul op voorhand het gasten informatie formulier in. (zie link)

In de contextbalk vindt u de adres gegevens van de basis vermeld op uw voucher.

Mocht u vragen of opmerkingen hebben aarzel dan niet ons te contacteren.

 


De volgende aankomst- en terugkomstprocedures zijn zorgvuldig herzien en aangepast om uw aankomst zo zorgeloos mogelijk te laten verlopen en om de verspreiding van het coronavirus op onze bases en op onze boten te voorkomen. Voor andere maatregelen die we hebben genomen op onze bases en op onze boten - bezoek onze ‘Covid Veiligheidshandvest’.

 

Duitse klanten zonder vergunning

Als u in Duitsland niet over een vergunning beschikt en in vergunningvrije gebieden van Duitsland wilt varen, zijn onze basisteams verplicht om voor uw vertrek extra onderwijs te verstrekken, dat elke dag om 14uur begint. Zie het tabblad 'Meer informatie over varen' op onze pagina 'klaar maken' voor meer details.

Vergunningen zijn slechts in een deel van Duitsland nodig. In geen van onze andere vaargebieden zijn vergunningen vereist.

Gesproken talen op de bases

Naast de plaatselijke taal in de regio, communiceren onze teams graag in het Engels op al onze bases. Het is mogelijk dat andere talen in sommige bases worden gesproken, maar dit kan niet worden gegarandeerd.

Gedrukte talen op de bases

Onze aankomstpapieren, veiligheidsvideo's en briefings (niet de mondelinge briefing) zijn op al onze bases beschikbaar in het Engels, Frans, Duits, Spaans, Italiaans en Nederlands.

Andere nuttige literatuur, zoals ons welkomstboekje, regionale gidsen, kaarten, etc. is beschikbaar in:

  • Engels, Frans en Duits: Alle bases
  • Nederlands: Canal du Midi, Camargue, Bourgondië FC, België en Nederland
 
Pre-departure Briefing

Briefing voor vertrek

Kort nadat u uw boot hebt gezien, zal een van onze basistechnici de door u benoemde kapitein en de tweede-in-charge vertrouwd maken met de huishoudelijke systemen van de boot en u een praktijkgerichte demonstratie geven van de bediening van de boot en de bediening ervan. Zij zullen ervoor zorgen dat u de boot comfortabel en vol vertrouwen kunt besturen en de waterweg kunt bevaren, voordat u vertrekt.

Ons team zal er alles aan doen om tijdens de demonstratie een veilige afstand te bewaren, maar dit is niet altijd mogelijk. Zij zullen daarom tijdens de briefing een mondkapje dragen en wij raden aan dat de aangewezen kapitein en 2e stuurman, en alle anderen aan boord, hetzelfde doen. Wij eisen van onze klanten dat zij minstens het meest recente advies van de plaatselijke overheid over het dragen van mondkapjes opvolgen. Naarmate de beperkingen evolueren, kan ons team de aanpak met betrekking tot afstand houden en het dragen van mondkapjes aanpassen. Ons team zal niettemin met plezier een mondkapje dragen bij elke vorm van communicatie en interactie met u, dus aarzel niet om hen dat te vragen.

Aan het einde van de briefing zullen de kapitein en de tweede-in-charge moeten tekenen om te zeggen dat de juiste instructie is ontvangen - en ook dat onze veiligheidsvideo is bekeken door alle leden van de groep.

Onboard resources

Middelen aan boord

Onze teams op uw startbasis zijn er om ervoor te zorgen dat u comfortabel, zelfverzekerd en veilig bent. U krijgt echter veel schriftelijke informatie om naar te verwijzen, in geval dat u iets vergeet.

U zult ontvangen:

  • contactnummers voor bijstand tijdens het varen
  • een welkomstboekje met essentiële veiligheidsinformatie en links naar andere nuttige online bronnen
  • navigatiekaarten
  • een gedetailleerde handleiding voor de boot
  • schriftelijke richtlijnen voor de hanteren van boten en het varen op de waterweg

Zie het 'Leer meer over varen' tabblad van onze 'klaar maken' pagina om een aantal van deze bronnen online te lezen voordat u thuis weggaat. Dit kan u helpen om de briefing voor vertrek beter be begrijpen en om sneller zelfvertrouwen te krijgen.

    

       

Late aankomstprocedure

Indien u na 16 uur aankomt op onze basis verwittig hen dan zodat alles in orde is bij uw aankomst; indien u later aankomt dan 17 uur zal u van uw boot kunnen gebruik maken maar misschien niet meer kunnen vertrekken tot na de veiligheidbriefing de volgende ochtend.

Als het basisteam is vertrokken tegen de tijd dat u aankomt, wacht er een briefje op de deur van de receptie met informatie over welke boot van u is en waar u deze kunt vinden. Uw boot wordt opengelaten zodat u uw eerste nacht aan boord kunt doorbrengen, maar varen is niet toegestaan. Een informatiemap en een referentiehandleiding zullen aan boord worden achtergelaten, zodat u kunt zien hoe u de huishoudelijke systemen aan boord kunt bedienen. Uw pre-departure briefing vindt de volgende ochtend plaats zodra de basis is geopend.

Vertraging?

Als u op weg naar onze basis vertraging oploopt en u komt niet op het door u geadviseerde of afgesproken tijdstip, bel dan zo snel mogelijk naar onze basis om hen te informeren, zodat zij zich kunnen voorbereiden op uw late aankomst. Contactnummers (en openingstijden) voor elke basis zijn te vinden op onze basispaginas.

    

 

Zodra u uw boot heeft ontruimd, moet u zich bij de receptie melden. Een technicus zal de boot controleren en het bedrag van de door u gebruikte motoruren registreren, en het receptieteam zal een terugbetaling van de ongebruikte uren van uw storting regelen (het kan 5-10 werkdagen duren om op uw afschrift te verschijnen, afhankelijk van de kaartverstrekker) of zal eventuele extra gebruikte uren in rekening brengen. Meld enige incidenten of schade aan de boot.

RiverYachts vakantieboot charter

Nieuwendorpe 41

B9900   EEKLO

 

Reisvoorbereiding / Video's